Seven Days
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uudistuksia vuodelle 2015!

3 posters

Siirry alas

Uudistuksia vuodelle 2015! Empty Uudistuksia vuodelle 2015!

Viesti  Maya La Joulu 27, 2014 8:39 am

Heipä hei vaan kaikille meidän ihanille pelaajille!

Tämä vuosi alkaa olemaan jo aikalailla loppusuoralla ja vaikka mä tuolla joulukalenterissa jo mainitsinkin, että Seven Days tulee kokemaan tulevan vuoden alussa muutoksia, jotka ottaisin tammikuun puolella puheeksi, mutta enpä nyt näemmä maltakaan odottaa sinne asti, vaan haluan aloittaa tämän keskustelun teidän kanssa jo nyt.

Tosiaan, kulunut vuosi on ollut melko hiljainen Seven Daysin parissa - allekirjoittaneen elämässäkin on tapahtunut kaikenlaista viimeisen vuoden aikana, eikä rehellisesti sanottuna ole ollut minkäänlaista inspiraatiota ropettamisen suhteen.
Mutta koska mä olen kuitenkin ropettamista harrastanut jo ihan liian monta vuotta, jotta voisin sen kokonaan lopettaa, ja Seven Days on kuitenkin vuosien varrella kasvanut mulle todella tärkeäksi.

Ihan rehellisesti sanottuna oon viime kesän jälkeen vähän miettinyt, että jokohan tämän ropen olisi aika lopettaa, mutta en mä vaan pysty tätä lopettamaan, en ihan vielä.
Haluan jatkaa ja nähdä miten pitkälle Seven Days jaksaa lentää, mä varmaan jatkan ja pidän tän pystyssä niin pitkään, kun täällä on edes yksi pelaaja mun lisäksi, jolla on intoa ja halua pelata täällä. :]
Ja tämä peli jää varmaan sen jälkeen elämään mun mieleen, vaikkei täällä enää kävisikään ketään ja Seven Days oikeasti lopettaisi.

Mutta, joka tapauksessa! Uudistukset, joita olen miettinyt - haluan kysyä niihin teidän pelaajien mielipidettä, koska pelaajien kiinnostus, innostus ja halu ropettaa pelin luomien rajojen puitteissa, ovat kuitenkin niitä asioita, jotka pitävät roolipelejä pystyssä.

Mä olen jo noin reilun vuoden verran miettinyt itsekseni, että pitäisikö tämä koko systeemi muuttaa hahmojen osalta - ja lopulta eräs mun ystäväni tuossa ennen joulua sanoi, kun olimme kahdestaan kahvilla, että hän haluaisi liittyä Seven Daysiin, mutta että hän ei tykkää tästä hahmon luonti - ideasta.
Hän haluaa tehdä kokonaan omia hahmoja, face-claimit on okei (koska tosi harvat oikeasti jaksaa piirtää omia hahmoja, eikä kaikki edes osaa piirtää), mutta että kunhan olisi mahdollista luoda hahmot kokonaan itse - nimet, luonne, perhe ja menneisyys, kaikki.

Samaa mäkin olen tosiaan jo jonkun aikaa miettinyt, varsinkin kun se on jo pikkuhiljaa salakavalasti sinnepäin mennyt Seven Daysin hahmojen osalta; siinä missä vanhimmat hahmot on aikalailla uskollisia kuvissa oleville oikeille henkilöille, niin uusimmissa hahmoissa näkyy jo oma kädenjälki; lähinnä vain nimet ovat pysyneet samoina.

Tähän topiciin siis toivoisinkin kovasti keskustelua aiheesta ja mahdollisia muitakin ideoita, joilla tähän ropeen saataisiin lisää  potkua, jotta porukka jaksaisi oikeasti aktivoitua.
Mitä te tänne kaipaatte? Mitä asioita voisi tehdä paremmin? Mitä täältä puuttuu?

En valitettavasti osaa lukea kenenkään ajatuksia, niin ihan totta toivoisin keskustelua tämän asian tiimoilta.
Mikäli keskustelua ei synny lainkaan, niin otan sen merkkinä siitä, että ihmisiä ei vain enää tämä Seven Days kiinnosta ja siinä tapauksessa varmaan oikeasti pitäisi alkaa ruveta miettimään, että kannattaako tätä ropea enää pitää väkisin pystyssä.
Maya
Maya

Viestien lukumäärä : 1144
Ikä : 32

Takaisin alkuun Siirry alas

Uudistuksia vuodelle 2015! Empty Vs: Uudistuksia vuodelle 2015!

Viesti  redumu La Joulu 27, 2014 11:09 am

Itse koen mieluisaksi tämän idean, koska olen suht vahvasti mukana ainakin j-rock maailmassa, mutta OC:t ovat myös lähellä sydäntäni, ainakin joiltain osin. Periaatteessa hahmon luonti ideaa voisi muuttaa niin, että OC:t olisivat myös sallittuja, mutta saisi myös kuitenkin myöskin luoda hahmojen j-rockareiden/k-poppareiden pohjalta, jos tahtoo niin tehdä.
redumu
redumu

Viestien lukumäärä : 114
Ikä : 29

Viesti  Parkkim-chan Su Joulu 28, 2014 6:53 am

Siis minun mielestäni molemmat ideat ovat hyviä, että saa luoda jonkun jrockarin/kpopparin pohjalta hahmon tai ihan oman, mutta ehkä näiden kahden sekoittaminen minusta tuntuu vähän sekavalta. Toki onhan nyt jo, kuten Maya sanoikin, enemmän käytetty omaa mielikuvitusta hahmoissa.
Mutta taas ehkä kokonaan oman hahmon luomisen salliminen voisi tosiaan tuoda enemmän pelaajia tänne, mutta olisiko se sitten hankalaa keksiä pelien juonia ja muuta rakennetta, jos tavallaan olisi niin monesta kulttuurista, niin erilaisia hahmoja?
Ehkä tulen takaisin selittämään kun olen keksinyt jotain järkevää sanottavaa.... :D
Parkkim-chan
Parkkim-chan

Viestien lukumäärä : 484
Ikä : 25

Viesti  Vierailija Su Joulu 28, 2014 8:29 am

Kun mä liityin tähän roolipeliin, olin ehkä olettanut, että SD:ään nimenomaan saisi luoda kokonaan omia hahmoja (kuvapohjat tietysti niille ihmisille, jos eivät halua/jaksa piirtää), mutta minua ei kyllä haittaa se toinenkaan vaihtoehto, jonka Maya ja Parkkis sanoi. Itse kyllä ehkä tykkäisin enemmän tästä ensimmäisestä hahmonluonti-ideasta.
Kannatan myös Rednunun kantaa OC:eistä. Very Happy

Sitten vielä vähän uudistusehdotuksia. Voisikohan pelaajien aktiivisuutta nostaa yhteisillä peleillä, johon kaikki halukkaat voisivat osallistua? Mielestäni olisi myös tosi kiva, jos SD:ssä otettaisiin ns. kerran kuussa järjestettävät mullistukset käyttöön. Tai jotain. En osaa selittää.

Mutta en tahtois ma SD:n lopettavan! :c Silloin I cry.

Vierailija
Vierailija

Viesti  Maya Su Joulu 28, 2014 9:08 am

Lähinnä siis näillä omilla hahmoilla tarkoitan tietysti sitä, että hahmojen tottakai pitää mieluiten olla aasialaisia - ihan niin kuin tähänkin asti! - muutamaa vaihto-oppilasta lukuunottamatta. :D
Koska peli kuitenkin sijoittuu japanilaiseen sisäoppilaitokseen, muutoin mentäisiin ihan samalla tavalla kuin nytkin, mutta sitten saisi myös keksiä hahmoilleen omat nimet ja luonnekin on kokonaan pelaajan päätettävissä.

Otetaan vaikka esimerkki;

Jos siis nyt saisikin tehdä kokonaan omia hahmoja, niin mikäli tahtoisin tehdä LM.C:n Mayasta hahmon itselleni (yllättäin taas käytän tätä esimerkkinä!), niin kuvissa olisi Maya, mutta nyt voisin itse päättää hahmolleni nimen - otetaan nyt vaikka Takaya Narukami - eikä mun tartteis ollenkaan miettiä mikä sen kuvissa olevan henkilön oikea nimi on.
Maya on luonteeltaan positiivinen, iloinen ja kepposteleva, kun taas nyt voisin tehdä Takayasta ihan täyden vastakohdan, mikäli itse näin haluaisin.
Millään, mikä liittyy Mayaan itseensä, sillä ei ole mitään merkitystä, sillä nyt saisin päättää kaiken ihan itse ja käyttää mielikuvitusta perhesuhteiden, harrastusten, luonteen ja kiinnostuksen kohteiden kanssa.

Ja mitä noihin yhteispeleihin tulee; Seven Days on ollut pystyssä jo nelisen vuotta, eikä yhtä ainuttakaan yhteispeliä ole ikinä pelattu loppuun :---DD Pelaajilla loppuu mielenkiinto, kun joidenkin vuoroja pitää aina odotella ja mitä enemmän pelaajia on mukana, niin sitä vaikeampaa on viedä tapahtumia aina eteenpäin omalla vuorollaan.
Enkä todellakaan syytä tästä ketään, myönnän ihan heti suoraan että oon itsekin huono vastailemaan yhteispeleihin ja varsinkin oppituntipelit tuntuu aina töksähtävän mun vuoroihin (joko siksi, että ottaa aivoon aina itse keksiä jotain jolla viedä peliä eteenpäin, tai sitten inspis ehtii hiipua kokonaan pois, kun pitää odottaa muiden vuoroja).

Yhteispelejä voi tietty kokeilla, mikäli oikeasti halukkaita löytyy ja on innostusta, mutta totuus on joka tapauksessa, että tähän mennessä Seven Daysin historiassa niistä ei ole tullut oikein mitään :'D

Ja sitten tuo joka kuukausi tapahtuva "mullistus" tms. Täällä on ollut jo parin vuoden ajan ollut tuolla Ilmoitustaululla "Tapahtunutta" - topic, jonne ihan kuka tahansa saa kirjoittaa ihan mitä tahansa omiin hahmoihinsa liittyvää.
Ideana on siis ollut, että hahmoille voi ja pitääkin tapahtua kaikenlaista, mitä ei välttämättä jaksa erikseen pelata, mutta asiat voivat kuitenkin radikaalisti vaikuttaa useammankin pelaajan hahmoihin, ja silloin niistä voi ilmoittaa ja keskustella tässä topicissa.

Tokio on kuitenkin sen verran iso kaupunki, että siellä taatusti sattuu ja tapahtuu vaikka mitä ihan viikoittain, ellei jopa päivittäinkin, ja omille hahmoillekin tosiaan voi sattua vaikka mitä.
Tyyliin jos jossain on ollut bussionnettomuus ja oma hahmosi on joko yksi loukkaantuneista tai vaikka sattunut paikalle ja jäänyt auttamaan. Samassa onnettomuudessa on voinut olla myös muidenkin pelaajien hahmoja, mikä on silloin vähän "omaperäisempi" tapa tavata toisiaan esimerkiksi ensimmäistä kertaa.
Hahmot voivat myös tahallaan tehdä jotakin, mikä sittn voi vaikuttaa muiden hahmoihin - esimerkiksi jättää skeittilautansa asuntolan rappusiin ja joku raukka siihen sitten kompastuu ja viettää seuraavan viikon sairaalassa.

IHAN MITÄ TAHANSA, mielikuvitus on vain rajana. Mutta tämäkään ei kovin suurta suosiota saanut, en sitten tiedä onko muut pelaajat edes kunnolla ymmärtäneet tämän topicin tarkoitusta. :---D
Vika voi siis silloin olla minussakin, etten ole tarpeeksi hyvin topicin ideaa selittänyt,

Muttajoo, hyvä että on mielipiteitä ja toivottavasti tulee vielä lisääkin ideoita!

Mä itse  ehkä olisin myös tuon kannalla, että saisi tehdä omiakin hahmoja. Ihan hyvin voisi myös jättää tuon vanhan/nykyisen hahmonluonti - idean, että saa käyttää pohjana j-rokkareita/k-poppareita, mikäli se tuntuu itselle  helpommalta. :]
Maya
Maya

Viestien lukumäärä : 1144
Ikä : 32

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa